top of page

Projekty

Projekt „Škola 21. století“

Realizace 2023-2025

Gymnázium P. Křížkovského s uměleckou profilací, s.r.o. realizuje v uvedeném období projekt „Škola 21. století“ v rámci OP JAK Šablony pro střední školy, který je spolufinancován Evropskou unií.
 

Šablony jsou zaměřeny na inovaci vzdělávání, rozvoj osobnostních a profesních kompetencí pedagogů a zaměstnanců školy, rozvoj spolupráce , edukaci a propojování komunity.

Projekt „Ekovýchova-Brno-Budoucnost“

Realizace 2021

 

Gymnázium P. Křížkovského s uměleckou profilací, s.r.o. v loňském roce realizovalo projekt „Ekovýchova-Brno-Budoucnost“, jenž byl podpořen v Programu: PODPORA PROJEKTŮ EKOLOGICKÉ VÝCHOVY VE MĚSTĚ BRNĚ.

 

Díky projektu vznikl výukový materiál zpracovaný ve formě videa, na jehož vzniku se odborně podíleli i samotní studenty našeho gymnázia.

 

Ambicí našeho projektu je zvýšení povědomí společnosti o přínosech zachytávání a hospodaření se srážkovou vodou v městské krajině Brna. Zástupci Gymnázia s uměleckou profilací tento záměr předjednali na komunitních setkáních školy. Věříme, že zvolená forma propagace v podobě edukativního videa v oblasti osvěty, edukace v oblasti hospodaření se srážkovými vodami, konkrétně v našem okolí města Brna, bude významnou součástí přemýšlení, zamyšlení se nad konzumerismem dnešní doby, nad lidskou bytostí, která by neměla poroučet větru, dešti, ale měla by pochopit, že je součástí přírody, se kterou by měla souznít.

Projekt „Inspirace Evropou“

(kód projektu 2022-1-CZ01-KA122-SCH-000077038)

Realizace 2022-2024

 

Projekt mezinárodní spolupráce „Inspirace Evropou“ je úspěšně realizován od září 2022 do konce února 2024. Naše škola úspěšně podala žádost v rámci výzvy programu Erasmus+ a byl jí přidělen 100 % grant pro projekt. Výzva programu KA1 (klíčová aktivita 1) byla zaměřena na invidiuální vzdělávací mobility, konkrétně pedagogů i nepedagogů. Byly stanoven celkem 3 základní cíle: podpora inkluze, zvýšení kompetencí v oblasti ICT, nové výukové metody a pedagogické přístupy včetně řízení a managementu, jejichž bylo úspěšně dosaženo prostřednictvím 7 zahraničních mobilit a 3 zahraničních vzdělavacích jazykových kurzů.

 

Pro úspěšnou realizaci projektu jsme navázali kontakty jak s dalšími uměleckými, tak všeobecnými vzdělávacími institucemi (převážně střední školy) z různých zemí Evropy.

Jmenovitě jsou to:

Maltalingua Limited - Malta

IES Arjé - Španělsko

TRITO LYKEIO XANTHIS - Řecko

Tallinna Humanitaargümnaasium - Estonsko

Σύγχρονο Ωδείο Τέχνης Αθηνών - Řecko

ETI Executive Training Institute - Malta

International School Hilversum, Alberdingk Thijm - Nizozemsko

Institut Pineda de Mar - Španělsko

Stage Malta - Malta

 

Absolvování jednotlivých zahraničních mobilit pomohlo našim (ne)pedagogům k osvojení si nových výukových metod a pedagogických postupů a strategií (například metoda Flipped Classroom nebo přístup Peer to peer učení). Současně s nimi si osvojili klíčové kompetence k řízení a managementu školy, když se seznámili s řízením kapacitně větších škol. Tyto podstatné zkušenosti naší škole nyní dopomohou k lepší adaptaci, kdy dochází k navýšení kapacity školy o jednu kmenovou třídu.

V současné době rychlého vývoje na poli informačních technologií, zejména v oblasti generativní umělé inteligence (GAI), bude naše škola lépe čelit kybernetickým výzvám, když se díky zahraničním mobilitám podařilo zvýšit digitální kompetence našim (ne)pedagogům a osvojit si nové metodické postupy při využívání ICT také v oblasti řízení školy.Náš projekt byl schválen v době těsně po pandemii covid-19, a proto byl specificky zaměřen na naše žáky a jejich resocializační aktivity, kdy se navraceli zpět z domovů do naší školy. V rámci zahraničních mobilit proto naši (ne)pedagogové při návštěvách na partnerských školách měli jedinečné možnosti aktivně se zúčastnit samotné specifické výuky, neformálních setkání či projektových dnů, které byly zaměřeny na danou problematiku. Získali tak nedocenitelné zkušenosti, metodiky, příklady dobré praxe aj., které mohli následně aplikovat po svém návratu a pomoci tak našim žákům s procesem resocializace po covidu.

Absolovováním vzdělávacích jazykových kurzů došlo ke zvýšení jazykové, sociální i pracovní kompetence našich pedagogů, kteří zároveň získali příklady dobré praxe od ostatních pedagogů v rámci jednotlivých kurzů. Příklady byly primárně cíleně zaměřeny na efektivnější a častější využívány metody CLIL napříč větším množstvím vzdělávacích předmětů na škole.

 

Detailní informace a výstupy z projektu

Projekt „Inspirace Evropou“

(kód projektu 2022-1-CZ01-KA122-SCH-000077038)

Realizace 2021-2023


Projekt mezinárodní spolupráce „Let´s enter digital to the Future“ je úspěšně realizován od května 2021 do října 2023. Naše škola se může pyšnit tím, že jako jedna z pouhých pěti škol v celé ČR úspěšně podala žádost v rámci speciální covidové výzvy programu Erasmus+ a byl jí přidělen 100 % grant pro projekt.
Výzva se dotýká operační oblasti „Strategická partnerství a výměna zkušeností a postupů dobré vzdělávací praxe“. Pro danou mezinárodní spolupráci jsme navázali kontakty jak s dalšími uměleckými, tak všeobecnými vzdělávacími institucemi (převážně střední školy) z různých zemí Evropy.


Jmenovitě jsou to:


1st Vocational High School of Kalampaka - Řecko
IES Fray Juan Zumarraga/Durango bhi - Španělsko
VI Liceum Ogolnoksztalcace im. Joachima Lelewela w Lodzi - Polsko
(Istituto Tecnico Commerciale „Vitale Giordano“ - Itálie) - partnerská škola na vlastní žádost z projektu odstoupila ke konci roku 2021

Cílem projektu je vytvoření open-source webové vzdělávací platformy, která bude jednak soustřeďovat konkrétní vzdělávací obsah (učivo, pracovní listy, video soubory, audio soubory, fotografie, ...), a jednak bude soustřeďovat i konkrétní metodiky ke vzdělávacímu obsahu. Dílčím cílem projektu je vytvoření oddílu zaměřující se na tzv. metaučení či autonomní učení.

Specifikací projektu je jeho zaměřenost na zvýšení a podporu IT gramotnosti a úrovně ICT kompetencí nejen žáků, ale rovněž učitelů. Otevřené vzdělávání pro všechny je jednou z priorit projektu. K dosažení uvedeného cíle jsme si spolu s mezinárodními partnery zvolili primární učební pomůcku maximálně využitelnou v době pandemie covid-19, a tím je chytrý mobilní telefon se svými vzdělávacími aplikacemi.

Výstupy z projektu naleznete na oficiální platformě Erasmus+ (odkaz níže)
Detailní informace a výstupy z projektu

Reportáž z mezinárodního projektového setkání v Brně

Projekt TIGUP

(kód projektu TL02000040)

Realizace 2019–2021

V rámci dlouhodobé spolupráce s Filozofickou fakultou MU v Brně a konkrétně pracovištěm KISK aktuálně realizujeme společný projekt zaměřený na rozvoj a zdokonalení informační gramotnosti žáků středních škol. Cílem projektu je vytvoření online kurzu s nosným vzdělávacím obsahem, který bude těsněji propojovat dosavadní obsah kurikurálních dokumentů a rozvíjet kompetence žáků v oblasti informační gramotnosti.
 

Projekt Šablony pro SŠ a VOŠ II - MRR v prioritní ose 3 OP
(Výzva č. 02_18_065 v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání)
Realizace 2019-2021


Projekt je zaměřen na jedno/kombinaci z následujících témat:

personální podpora,

osobnostně profesní rozvoj pedagogů,

společné vzdělávání dětí, žáků a studentů,

podpora extrakurikulárních/rozvojových aktivit,

aktivity rozvíjející ICT,

spolupráce s rodiči žáků a studentů,

spolupráce s veřejností.

bottom of page